Brands

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆÖØÅ

B

Brett er et fransk brillemærke, med inspiration fra motorsporten, med lækkert og holdbart design, i de bedste materialer, blandt andet titanium, acetat og carbon.

Gå til hjemmeside

C

Carolina Herrera

Caroline Abram er uddannet optiker og efter mange års ansættelse i designorienterede optikerforretninger, begyndte hun selv at designe. Til en start designede hun smykker og accessories; Lorgnet, forstørrelsesglas, kæder mv. Ved at 'genopfinde' den meget ukendte lorgnet fik Caroline Abram stor international succes. Under sine rejser opdager hun charmen fra Florida, og i 2008 lancerede hun sin egen serie af briller, der mindede hende om den gammeldags charme fra Miami. 60'erne, vintage og South Beach inspirerede Caroline.

F

F22 er en helt ny kollektion fra Opo Scandinavia. Stellene er fremstillet af Titanium, Beta Titanium med en blødere legering, kulfiber og acetat. Serien henvender sig til mænd som interesserer sig for sit udseende, men hvor funktionalitet altid er vigtigst. F står for Frame og 22 er betegnelsen for Titan i det periodiske system.

Gå til hjemmeside
FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over. FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed. 'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

Gå til hjemmeside

G

Gucci

GUESS blev grundlagt i 1981 af Marciano-brødrene, som forlod Sydfrankrig i forfølgelse af den amerikanske drøm. Inspireret af en europæisk indflydelse sætter Marciano deres innovative touch på beklædningsindustrien og omdefinerer denim. Et af deres oprindelige designs var et par stonewashed, slim-fit jeans, 3-zip Marilyn. Bloomingdale’s (stormagasin fra New York, USA) var det første stormagasin til at byde på mærket ved at bestille to dusin jeans. De forsvandt fra hylderne på ingen tid. Dette var begyndelsen på en lang succeshistorie. Marcianos vision flyttede mærket til nye grænser. GUESS blev et symbol på en ung, sexet og eventyrlystne livsstil. Gennem årtierne har GUESS inviteret folk til at drømme med sine ikoniske og tidløse reklamekampagner og forvandlet ukendte ansigter til berømte modeller, herunder Claudia Schiffer, Carre Otis, Eva Herzigova, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta, Carla Bruni og Naomi Campbell. I dag er GUESS et globalt livsstilsmærke med et komplet udvalg af beklædning og tilbehør, 19 licenspartnere og 1.705 butikker i over 80 lande.

Gå til hjemmeside

I

I-Spax er et subbrand til Imago.

Gå til hjemmeside
IMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf. Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika. I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.

Gå til hjemmeside

L

Lightec er et mærke under Marius Morel og er det innovative og pålidelige stel uden skruer i stængerne. De eksklusive, fleksible hængsler uden skruer giver et glimt af en tynd metallinje på næsepuderne, hvilet er signaturen på Lightec. Hver ramme har et eksklusivt, innovativt og æstetisk samlesystem, der giver det et trendy look uden at ofre Lightecs DNA: komfort og lysstyrke.

Gå til hjemmeside

M

Masunaga Optical havde premiere på deres produktionen af ​​briller i Fukui, i Japan, i 1905. Virksomhedens grundlægger Gozaemon Masunaga hentede dygtige håndværkere fra Osaka og Tokyo, med ambitionen om at sætte den optiske industri solidt på plads i Fukui. Fukui, Japan er en af ​​de tre største produktionsregioner for brillestel i verden, sammen med Kina og Italien. 97% af de japanskfremstillede brillestel fremstilles i Fukui. Der er omkring 200 manuelle processer involveret i fremstillingen af et stel. Masunaga Optical er det eneste firma i Japan, der har en fabrik, der har ansvaret for alle processer; lige fra råmaterialer, til produktion og sidste finish.

Gå til hjemmeside

N

nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer. Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine. I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner. I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale - transparent polyamid - som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder. I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five - vejer mindre end 5 gram. Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.

Gå til hjemmeside
NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex. Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former.

Gå til hjemmeside

O

Oakley er historien om en ambitiøs mand på 25 år ved navn James 'Jim' Jannard, der i 1975 opbyggede en anerkendt virksomhed. Det eneste han havde, var en idé og $300, en hund og en garage. I dag er Oakley en af de største indenfor solbriller og i særdeleshed sportsbriller. Oakley er opkaldt efter hans hund, den engelske setter, Oakley Anny. I begyndelsen lavede Jim briller til motocross sporten, kort efter begyndte han også på skibriller. I 1983 kørte han en tur fra San Diego til LA, hvor han under hele turen havde solen i øjnene. Hér fik han ideen til at mikse skibrillen med beskyttelsesbriller og ideen til solbriller var født. Der gik mere end et år med at udvikle designet og Oakleys første solbrille, 'Factory Pilot Eyeshades', blev lanceret i 1984. Igennem tiden har Oakley været en af de foretrukne mærker i flere sportsgrene. Dog har cykelsport og skisport været de to sportsgrene, hvor udøverne har foretrukket Oakley solbriller og goggles. Og det er der en speciel grund til - Oakleys komfort. Ikke kun sportsfolk har taget Oakley til sig, også den Amerikanske hær er særdeles glade for Oakley og de har derfor Oakley solbriller som standart udstyr. Oakley er også kendt for sine innovative linseteknologier, herunder PRIZMTM, som er en linseteknologi der ved at finjusterer de individuelle bølgelængder af farver giver et fuldstændigt utroligt synsfelt, hvor kontrasterne fremstår skarpe og tydelige. Oakley er indehaver af mere end 850 patenter.

Gå til hjemmeside

P

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

Gå til hjemmeside

R

Rodenstock har været 'synets pioner siden 1877'. Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år. Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet.

Gå til hjemmeside
Marcelo og Ivan mødtes over en frokost, det var en flot solskinsdag og da Ivan tager sine solbriller af, opdager han, at de var gået i stykker. Kun få dage for inden havde Marcelo fået sine briller repareret og snakken faldt da på, hvor irriterende det var, at der ikke var stel, som kunne holde til deres livsstil. Begge mænd lo ved tanken, men da indså de, at disse ubrydelige briller, de begge drømte om, kunne de selv være opfinderne bag. Og her startede historien bag ROUNDTEN, opfundet af en forretningsmand med gode ideer og store ambitioner og en mand med ekspertise inden for materialer og ad familiens arv havde en særlig stor kærlighed for metal. ROUNDTEN producerer briller og solbriller til både mænd og kvinder. Brillerne er modstandsdygtige og solide samtidig med at de er flotte og stilrene i designet. ROUNDTEN er til den kvalitetsbevidste med en alsidig livsstil, der sætter krav til sin brille.

Gå til hjemmeside

S

Saint Laurent

Yves Saint Laurent blev grundlagt i 1961 og er et af de mest fremtrædende modehuse i det 20. århundrede.

I april 2016 annoncerede Saint Laurent udnævnelsen af ​​Anthony Vaccarello som kreativ direktør. Anthony Vaccarellos kollektioner er en sofistikeret hyldest til Paris, atelieret og savoir-faire, udtænkt med et moderne perspektiv.

Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964. Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen. I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.

Gå til hjemmeside

T

High-tech møder design. Titanflex er et eksklusivt, højt innovativt brand, der er fremstillet af memory metal. Stellene er moderne, lette, enkle og formfaste samtidig med, at de er yderst fleksible med en utrolig høj komfort. Stellet, der holder længe. Både til børn, kvinder og mænd. Brillen, der er med på den værste.

Gå til hjemmeside
High-tech møder design. Titanflex er et eksklusivt, højt innovativt brand, der er fremstillet af memory metal. Stellene er moderne, lette, enkle og formfaste samtidig med, at de er yderst fleksible med en utrolig højkomfort. Stellet, der holder længe. Den idielle brille til børn. Brillen, der er med på den værste.

Gå til hjemmeside

U

Direktør og ejer af Unico Graber, Dominique Graber, er tredje generation i det lille, familieejede firma med base i Münchenstein tæt på Basel i Schweiz. Det var Dominiques visionære farfar Paul Graber Senn, der lagde grundstenen til Unico Graber, da han under Anden Verdenskrig importerede brilleglas fra USA, som han forbedrede og videreudviklede ved at udstyre dem med specielle filtre og overfladebelægninger. Efterspørgslen på glassene og deres høje kvalitet steg efter krigen, eksempelvis blandt de hårdtarbejdende skinnelæggere, som genopbyggede de krigshærgede jernbaner. Siden overtog Dominiques far virksomheden, og trods en midlertidig udvidelse af sortimentet i retning af høreværn, sikkerhedssko og -tøj, har sikkerhedsbriller altid udgjort kerneforretningen i Unico Graber. Faktisk i en sådan grad, at virksomheden selv har håndteret produktionen af sine beskyttelsesmasker og -briller siden 1980’erne, og i 1990’erne solgte man alle andre områder fra for at komme tilbage til rødderne og hellige sig øjenbeskyttelse. I den forbindelse blev briller med styrke også tilføjet til sortimentet og er i dag en essentiel del af forretningen.

Gå til hjemmeside

W

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.

Gå til hjemmeside
WOOW er designet af FACE A FACE holdet og lavet til de unge og dristige. Udtryk i solbriller og optiske stel er altid forbløffende, aldrig diskret. Med WOW har du lov til at være sjov og fuld af liv. Nyd det gode humør og bliv begunstiget med en cool kombination af London beat og Paris mode.

Gå til hjemmeside

Ö

Öga kom til verden under Marius Morel i 1997. Öga er skandinavisk design, arkitektoniske linjer med en raffineret profil for mænd: Oplev Öga, det perfekte match mellem originalitet, sobre linjer og pålidelighed. Öga er designet i overensstemmelse med forskrifterne i skandinavisk design: her er intet overflødigt! Hver detalje har betydning for rammen! Som noget helt særligt fås denne serie med et træ stel, som er udviklet i samarbejde med snedkere med ekspertise i juratiden (Jura, geologisk periode for ca. 206-142 mio. år siden - dengang der var dinosauruser til).

Gå til hjemmeside